Chcesz pracować jako kosmetyczka, ale nie wiesz, jaki kod PKD wybrać dla swojej działalności gospodarczej? Większość tego typu firm wybiera zwykle kod pkd 96.02, który dotyczy działalności związanej z fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi.
Jeśli interesuje Cię taka działalność usługowa, to na początku warto dokładnie przemyśleć zakres oferty swojej firmy. Następnie wystarczy dopisać odpowiedni kod pkd, który pozwoli Ci realizować usługi dla klientów. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz dopisać kolejne kody pkd w urzędzie i zawsze jest odpowiedni czas na to, aby rozszerzyć działalność.
Jak dobrać kod PKD dla salonu kosmetycznego?
Otwierasz własny salon kosmetyczny, ale nie jesteś pewna, czy kod 96.02 obejmujący fryzjerstwo będzie właściwy dla tego typu działalności? Oczywiście, że tak! To właściwy kod pkd, który obejmuje także pozostałe zabiegi kosmetyczne. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej możesz świadczyć następujące usługi:
• czesanie, suszenie, farbowanie, prostowanie włosów kobiet i mężczyzn,
• przycinanie brody, masaż twarzy,
• golenie brody, masaż twarzy, manicure hybrydowy paznokci,
• wykonywanie trwałej ondulacji włosów,
• pedicure, robienie makijażu itp.
Jeśli w swoim salonie kosmetycznym zdecydujesz się na świadczenie usług związanych z zabiegami medycyny estetycznej, to musisz pamiętać, aby do swojej działalności dopisać następujące kody pkd:
• 86.21.Z dotyczący praktyki lekarskiej
• kod pkd 86.22.Z dotyczący praktyki lekarskiej specjalistycznej
Kod 96.02 dotyczący branży takiej jak fryzjerstwo i obejmuje zdecydowaną większość usług wykonywanych w salonach, takich jak:
• zabiegi na włosach (mycie, strzyżenie, układanie, czesanie, farbowanie, stylizacja itp.),
• przycinanie i golenie brody,
• manicure, pedicure, wykonywanie makijaży, zabiegi na twarz itp.,
• pozostałe zabiegi kosmetyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Kosmetyczka zakłada działalność, czyli kilka słów o klasyfikacji działalności
Jak jest klasyfikowana działalność dotycząca pracy kosmetyczki? Przede wszystkim dla wykonywania zabiegów kosmetycznych niezbędny będzie kod 96.06 dotyczący działalności usługowej. Kolejny kod PKD, który warto dopisać do swojej działalności, to 96.02 z fryzjerstwo. To wystarczy, abyś mogła wykonywać np. pozostałe zabiegi kosmetyczne, takie jak np:
- mycie, obcinanie i układanie, czesanie, suszenie, farbowanie, prostowanie włosów,
- wykonywanie trwałej ondulacji oraz podobne czynności świadczone dla mężczyzn i kobiet,
- golenie i przycinanie brody mężczyznom,
- masaż twarzy, manicure i pedicure, robienie makijażu itp.,
- pozostałe zabiegi kosmetyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane, takie jak np. zabiegi pielęgnacyjnej twarzy i inne podobne czynności świadczone dla klientek czy klientów.
Działalność usługowa może również obejmować zabiegi kosmetyczne gdzie indziej wykonywane, np. w przydomowym gabinecie lub domu klientki po uprzednim umówieniu. Wiele klientek chce zadbać np. o urodę swojej twarzy – manicure i pedicure są wtedy usługami dodatkowymi, z których klientki również bardzo chętnie korzystają. Zakres firmy powinien być zgodny z podanymi kodami pkd, dlatego warto o tym pamiętać. Nierzadko kosmetyczki decydują się również na sprzedaż kosmetyków znanych marek, aby zwiększyć swoje dochody i jednocześnie dywersyfikować je.
Jeśli planujesz sprzedawać kosmetyki swoim klientkom, pamiętaj o tym, aby w urzędzie dopisać kod pkd 47.75, który dotyczy sprzedaży kosmetyków. Jeśli planujesz je sprzedawać np. za pośrednictwem internetu – dopisz do swojej działalnośći kod 47.91.Z – to kod dotyczący sprzedaży detalicznej prowadzonej przez domy sprzedaży wysyłkowej lub via internet.
Własna firma kosmetyczna – o czym nie można zapomnieć?
Jeśli chcesz otworzyć swój własny salon kosmetyczny i świadczyć usługi kosmetyczne, pamiętaj o prawidłowej klasyfikacji kodów pkd, doskonałej obsłudze klientów i o tym, aby pozostałe zabiegi kosmetyczne były wykonywane zgodnie ze standardami w tym zawodzie. Istotne są również kwestie higieniczne, aby Twoje klientki mogły czuć się w Twoim salonie bezpiecznie.